Η δεύτερη κινητικότητα του έργου με τίτλο “Growing up green” πραγματοποιήθηκε στον Βόλο 25/9-29/9/2023.
H θεματική ενότητα περιλαμβάνει δύο υποενότητες-τομείς: Περιβάλλον και κλιματική αλλαγή -Οικολογικές δεξιότητες και ανησυχίες- ένταξη και προώθηση της ισότητας.
Το 6ο Γυμνάσιο Βόλου υποδέχθηκε στην όμορφη παραλία της πόλης τους συνεργάτες από τις χώρες Ρουμανία και Τουρκία και συγκεκριμένα τους εκπροσώπους από τα σχολεία Scoala Gimnaziala Lihulesti, Romania και Şehit Pilot Muzaffer Erdönmez Ortaokulu, Turkey .
Οι δραστηριότητες ξεκίνησαν συζητώντας αρχικά τα αίτια της κλιματικής αλλαγής και τις επιπτώσεις της.
Στην πορεία αναπτύχθηκαν καλές πρακτικές για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με νέους τρόπους εκπαίδευσης των μαθητών ώστε να δράσουν στον τομέα της κλιματικής αλλαγής.
Πρωτοποριακή χαρακτηρίστηκε από τους εταίρους ως ιδέα στο τέλος της επίσκεψης στη Γεωπονική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο Αγρόκτημα της σχολής το έργο Υδροπονικής καλλιέργειας λαχανικών. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκε αναλυτικά από την κ. Λεβίζου το project ΑΓΡΟ-ΚΥΚΛΟΣ που αναφέρεται στην Κυκλική οικονομία στην αγροτική παραγωγή: ο κύκλος της θρέψης μεταξύ φυτών, ψαριών και εντόμων ως νέο σύστημα παραγωγής τροφής με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ακολούθησε θερμή υποδοχή στο χώρο του σχολείου, όπου οι μαθητές εκμεταλλευόμενοι την ηλιοφάνεια παρουσίασαν στον όμορφα διαμορφωμένο προαύλιο χώρο παραδοσιακούς χορούς της περιοχής μας , φορώντας τις ανάλογες παραδοσιακές στολές. Φυσικά δεν έλλειψε στους φιλοξενούμενους και η ευκαιρία να απολαύσουν συνταγές της υπέροχης μεσογειακής κουζίνας που με μεράκι προετοιμάστηκαν και τους προσφέρθηκαν από τους γονείς των μαθητών/τριών του σχολείου.
Η ανάβαση προς Πορταριά , ένα από τα 24 χωριά του Πηλίου, αφήνει άφωνους τους επισκέπτες, αφού απολαμβάνουν την υπέροχη θέα από ψηλά, θαρρείς και ταξιδεύεις με αεροπλάνο. Η περιπλάνηση στη μαγική πλακόστρωτη πλατεία του χωριού κλείνει με την απόλαυση ενός πηλιορείτικου παραδοσιακού γλυκού του κουταλιού, που τους προσφέρεται ως δώρο από τον ιερέα του ναού των Αγίων Αναργύρων.
Ζωντανό παράδειγμα των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, ιδιαίτερα του τυφώνα Ντάνιελ, είναι η επίσκεψη στην περιοχή της λίμνης Κάρλας και στο μουσείο πολιτισμού της λίμνης. Το Μουσείο αποτελεί ένα πολυχώρο πολιτισμού όπου ο επισκέπτης , μικρός ή μεγάλος μπορεί να ταξιδέψει στο χρόνο γνωρίζοντας την ιστορία της λίμνης.
Ο ιδιόμορφος , σχεδόν πρωτόγονος, τρόπος ζωής των παρακάρλιων κατοίκων στην υγρή αγκαλιά της Βοιβηϊδας ,αλλά και ο θάνατος του Βάλτου, η αποξήρανση της λίμνης, η ζωή στα παρακάρλια χωριά, ο αγώνας των αγροτών για απόκτηση γης ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια του επισκέπτη μέσα από τις φωτογραφικές συλλογές και τα αυθεντικά εργαλεία.
Ιδιαίτερα συγκινητική η στιγμή που τα χέρια όλων φυτεύουν μία ελιά, το δέντρο του καλού, της αθανασίας και της ευφορίας και ταυτόχρονα το σύμβολο της Ειρήνης, της Σοφίας και της Νίκης.
Ύστερα από τη συνάντηση των τριών εκπροσώπων των συνεργαζόμενων σχολείων για την αξιολόγηση των δράσεων, καταλήξαμε στο εξής συμπέρασμα:
«Μην αλλάζετε το κλίμα, αλλάξτε τον εαυτό σας».
Οι όμορφες εξορμήσεις στα αξιοθέατα, οι ομορφιές της περιοχής μας και η ενημέρωση για την ιστορία του τόπου μας μένουν βαθιά χαραγμένες στην ψυχή και στο μυαλό όλων.
Τελική αποχαιρετιστήρια συνάντηση και απονομή των διπλωμάτων.
The second mobility of the Growing up green project took place in Volos 25/9-29/9.
The 6th High School of Volos welcomed the partners, the schools: Scoala Gimnaziala Lihulesti, Romania and Şehit Pilot Muzaffer Erdönmez Ortaokulu and the activities began.
The causes of climate change and its effects were discussed.
Good practices were developed to familiarize teachers with new ways of educating students to act on climate change.
Visit to the Agricultural School of the University of Thessaly and its farm where the Hydroponic vegetable cultivation project was presented.
A living example of the effects of climate change, especially typhon Daniel, is visiting the Carla Lake area. The visit to the lake culture museum is impressive.
meeting of the three representatives of the collaborating schools to evaluate the actions. Conclusion: Don’t change the climate, change yourself.
Final farewell meeting and awarding of the diplomats
Average Rating