0 0
Read Time:5 Minute, 38 Second

6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ – Η ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Στόχος της ένταξης του σχολείου μας στο πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» αφορά στην Περιβαλλοντική-Οικολογική συνείδηση και εκπαίδευση των μαθητών μας.

Η περιβαλλοντική παιδεία και αγωγή των νέων αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη φυσική και πολιτιστική επιβίωση της ανθρωπότητας.

Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής επιστήμης , εκπαίδευσης και αγωγής οι μαθητές οφείλουν να εξοικειώνονται με όλο το φάσμα των οικολογικών αντιλήψεων ώστε να μπορούν και οι ίδιοι αργότερα να προτείνουν λύσεις για προβλήματα που αφορούν το περιβάλλον τους.

 Για αυτούς τους λόγους στο σχολείο μας δημιουργήθηκε περιβαλλοντική επιτροπή η οποία αποτελείται από γονείς, διδακτικό προσωπικό και μαθητές. Στόχος μας είναι η όσο μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Το πρώτο θέμα -δράση με το οποίο αποφασίσαμε (μετά από έρευνα στους μαθητές) να ασχοληθούμε είναι:   «Η διαμόρφωση της σχολικής αυλής και του περιβάλλοντα χώρου»

 

Παράλληλα το σχολείο μας συνεργάστηκε με διάφορους φορείς με στόχο την οργάνωση δράσεων και δραστηριοτήτων για γονείς και παιδιά με σκοπό την δημιουργία μιας κουλτούρας οικολογικής συνείδησης.

 

Γενικοί στόχοι Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

  • Ευαισθητοποίηση προς το περιβάλλον ως σύνολο και προς τα σχετιζόμενα μ? αυτό προβλήματα.
  • Γνώσεις και ποικιλία εμπειριών, ώστε να κατανοηθεί το περιβάλλον στην ολότητά του.
  • Στάσεις, αξίες και συναισθήματα ενδιαφέροντος προς το περιβάλλον.
  • Κίνητρα για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Παιδαγωγικοί στόχοι Προγράμματος είναι οι μαθητές :

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες σημαντικές στο να συγκεντρώνουν υλικό και πληροφορίες.( Ανάπτυξη της αυτενέργειάς τους και ανάληψη πρωτοβουλιών)
  • Να παρατηρούν χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους.
  • Να κρατούν σημειώσεις, να οργανώνουν, να ταξινομούν και να μελετούν καλύτερα αυτά που τους ενδιαφέρουν.( Διερευνητική- αποκαλυπτική -βιωματική μάθηση)
  • Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. (Ομαδοσυνεργατική μέθοδος)
  • Να βγάζουν συμπεράσματα χρησιμοποιώντας διαφόρους μεθόδους (επαγωγική, παραγωγική) και να φτάνουν σε λύσεις.
  • Να προβλέπουν σταθμίζοντας τα δεδομένα και με βάση αυτά να προβλέπουν μελλοντικές καταστάσεις.
  • Να εμπλακούν οι μαθητές σε δημιουργικές εργασίες.

Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Διευθυντής : Τριανταφύλλου Δημοσθένης ΠΕ04

Η συντονίστρια: Τάσιου Καλλιόπη ΠΕ03

Οι Εκπαιδευτικοί: Καρέτσος Αχιλλέας ΠΕ86, Μπόγλου Δέσποινα ΠΕ01,

Κούκιου Δήμητρα ΠΕ07, Πατσαρούχα Βασιλική ΠΕ02,

Παπαργύρη Σοφία ΠΕ04

Γονείς- Κηδεμόνες: Μπέζου Άννα,   Ρενέση Μαριέττα

Μαθητές: συμμετέχουν περίπου 50 Μαθητές του σχολείου μας που χωρίστηκαν στις παρακάτω ομάδες:    Ομάδες ερευνητών (3), Ομάδα δημοσιογράφων,                 Ομάδα ανακύκλωσης- καθαριότητας, Ομάδα Καλλιτεχνών, Ομάδα φωτογράφων ,       Ομάδα δεντροφύτευσης.

Φορείς: Δήμος Βόλου – Υπηρεσία Πρασίνου

             Γεωπονική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

             ΚΠΕ Μακρυνίτσας

ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 6Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ

ΣΧΟΛ. ΧΡΟΝΙΑ : 2017-18

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ- ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΥΛΗ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1.Συνάντηση ολομέλειας, ενημέρωση, χωρισμός ομάδων.

Ενημέρωση από τη Γεωπόνο κ. Άννα Μπέζου για τις πιθανές παρεμβάσεις στο χώρο.

Περιβαλλοντική Επιτροπή 24/10/17 Έγινε μια πρώτη συνάντηση μαθητών, γονέων, υπευθύνων, όπου και έγινε ενημέρωση για το σκοπό του προγράμματος
2.Η επιτροπή ανάθεσε στην ομάδα των φωτογράφων την φωτογράφηση κάθε δραστηριότητας. Ομάδα φωτογράφων ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ Σκοπός είναι να δημιουργηθεί φωτογραφικό   αρχείο για όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

2. Ανάθεση εργασιών σε κάθε ομάδα.

Αυτοψία του χώρου από τους υπευθύνους της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου μας

Περιβαλλοντική Επιτροπή

31/10/17 Έγινε αυτοψία του χώρου της σχολικής αυλής και διαπιστώθηκε ότι είναι απαραίτητο το φρεζάρισμα του χώρου.( πολλά χρόνια ήταν ακαλλιέργητο)

4.Δημιουργία -διανομή ερωτηματολογίων για μαθητές- γονείς- εκπαιδευτικοί.

Συλλογή ερωτηματολογίων και εξαγωγή αποτελεσμάτων.

Ομάδες Ερευνητών

31/10/17

ως

14/11/17

Οι τρεις ομάδες ερευνητών με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών συνέταξαν κατάλληλα ερωτηματολόγια, ώστε να κάνουν την πρώτη έρευνα για το χώρο της αυλής.

5.Η επιτροπή αποφάσισε την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης και ενημέρωση των μαθητών για τη σημασία της ανακύκλωσης.

Επιτήρηση και περιποίηση των κάδων.

Ομάδα Ανακύκλωσης

Ομάδα Καλλιτεχνών

ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η ομάδα ανακύκλωσης ανέλαβε την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης για χαρτί- πλαστικό- πλαστικά καπάκια, σε κάθε όροφο του σχολείου.

Η ομάδα καλλιτεχνών ανέλαβε την δημιουργία αφισών για το κάθε είδος ανακύκλωσης που θα τοποθετηθούν πάνω από κάθε κάδο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

6. Συλλογή πληροφοριών για φυτά και βότανα που θέλουν οι μαθητές να φυτευτούν στους χώρους της αυλής

Ομάδα δεντροφύτευσης

31/10/17

ως

14/11/17

Η ομάδα συλλέγει παρουσιάζει πληροφορίες για βότανα που μπορούν να φυτευτούν στην αυλή του σχολείου

7.Εκδήλωση-παρουσίαση στους μαθητές του σχολείου των πληροφοριών για την ανακύκλωση και επίσημη έναρξη της χρήσης των ειδικών κάδων.

Ομάδα Ανακύκλωσης

Ομάδα Καλλιτεχνών

1/12/17

Η ομάδα ανακύκλωσης ενημερώνει τους μαθητές του σχολείου για τη σημασία της ανακύκλωσης και εξηγεί που θα τοποθετηθούν οι κάδοι για το κάθε είδος ανακύκλωσης (χαρτί -πλαστικό-πλαστικά καπάκια)

Να επισημάνουμε ότι: τα πλαστικά καπάκια οι μαθητές τα παραδίδουν στον σύλλογο τριτέκνων του Νόμου Μαγνησίας. Με τα χρήματα που θα εισπράξουν θα αγοραστεί ένα αναπηρικό καροτσάκι για έναν νεαρό 25ετων με κινητικά προβλήματα.

8. Παρουσίαση στην ολομέλεια των μελών του προγράμματος των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων.

Παρουσίαση των πληροφοριών για τα βότανα που θα φυτευτούν.

Ομάδες Ερευνητών

Ομάδα δεντροφύτευσης

Δεκέμβριος

Θα γίνει παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων καθώς και των πληροφοριών για τα βότανα που επιθυμούν οι μαθητές να φυτευτούν.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
9. Συναντήσεις- έρευνες για την τελική επιλογή των φυτών που θα φυτευτούν.

Ομάδες

Δεντροφύτευσης,

Ερευνητών 2 , 3

Δεκέμβριος Παρουσιάζεται το τοπογραφικό της αυλής και με βάση τις έρευνες των μαθητών και την καθοδήγηση της γεωπόνου κ. Μπέζου θα γίνει η επιλογή των βοτάνων και η   διαμόρφωση του τελικού σχεδίου της αυλής.
10. Τελική επιλογή 12 βοτάνων και οργάνωση των μαθητών σε 4 ομάδες που θα αναλάβουν την περιποίηση τριών βοτάνων κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς.

Ομάδες

Δεντροφύτευσης

Ερευνητών 2 , 3

Δεκέμβριος Επιλέγονται 12 βότανα και αφού οι μαθητές συλλέξουν πληροφορίες για τις ιδιότητες και τις ανάγκες του κάθε βοτάνου, χωρίζονται σε ομάδες που η κάθε μία θα «υιοθετήσει» από 3 βότανα.
11.Έλεγχος και προετοιμασία των χώρων της αυλής για το φύτευμα των βοτάνων και την δημιουργία βραχόκηπου.

Ομάδες

Δεντροφύτευσης

Ερευνητών 2 , 3

Δεκέμβριος Ιανουάριος

Καθάρισμα των χώρων από χόρτα, πέτρες και σκουπίδια.

Φρεζάρισμα των χώρων.

Ανανέωση του χώματος με νέο χώμα από την Υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου μας.

12. Διαδικασία φύτευσης των επιλεγμένων λουλουδιών και βοτάνων

Ομάδες

Δεντροφύτευσης

Ερευνητών 2 , 3

Ιανουάριος

Φεβρουάριος

Οι ομάδες μαζί με την Περιβαλλοντική επιτροπή και την γεωπόνο κ. Μπέζου, αρχίζουν την διαμόρφωση της αυλής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
13. Οργάνωση σχεδίου περιποίησης της αυλής. Όλες οι ομάδες ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ Οι ομάδες αναλαμβάνουν η καθεμία κάποια εργασία για την διατήρηση όλων των παραπάνω παρεμβάσεων στην αυλή του σχολείου μας.
14. Ανατροφοδότηση του προγράμματος. Ομάδες ερευνητών Μάιος-Ιούνιος Οι ομάδες διανέμουν ερωτηματολόγια και παίρνουν συνεντεύξεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ώστε να βγάλουν συμπεράσματα για τα αποτελέσματα των δράσεων του προγράμματος.

 

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *