Οι μαθητές του σχολείου μας με αφορμή το έργο του συγγραφέα ?Ταξιδιωτικά?, ασχολήθηκαν με την ενότητα που αναφέρεται στο ?Μοριά?. Κατόπιν μελέτησαν τα σχετικά κείμενα και διερεύνησαν την ελληνικότητα στο Μοριά ως συνομιλία φύσης και πολιτισμού, ως μικροϊστορίες ανθρώπων με τα ήθη και τα έθιμά τους, ως κάστρα με την ιστορία τους.
Έπειτα προχώρησαν σε ερευνητικές διεργασίες, οι οποίες εκφράστηκαν με ποικίλους τρόπους: δημιουργική γραφή, κολάζ, ζωγραφική, πολυτροπικά κείμενα, παρουσίαση με χρήση Η/Υ (Power Point, Word).
Απώτερος σκοπός ήταν να γνωρίσουν το ταξιδιωτικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη μέσα από την οπτική γωνία αλλά και τη φιλοσοφική διάθεση του ίδιου του συγγραφέα. Ο Μοριάς άλλωστε ζει στο έργο του Καζαντζάκη τη μακραίωνη ιστορία του με φόντο το συνολικό τοπίο.
Τα αποτελέσματα όλων των δραστηριοτήτων ήταν αξιόλογα και τα επιδιωκόμενα οφέλη πολλά. Έτσι τα παιδιά ασκήθηκαν στην ομαδική εργασία και ανέπτυξαν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, αναλαμβάνοντας κεντρικό και ενεργητικό ρόλο. Παράλληλα προσέγγισαν τα κείμενα αυτενεργώντας και εφαρμόζοντας βασικές αρχές της διερευνητικής- ανακαλυπτικής μάθησης, πάντα βέβαια με τη διακριτική υποστήριξη του διδάσκοντα. Τέλος συνειδητοποίησαν ότι τα λογοτεχνικά κείμενα προκαλούν ποικίλες αναγνώσεις και έχουν τη δική τους ερμηνευτική στρατηγική. Αυτό φάνηκε άλλωστε και στα δείγματα γραφής τους.
Την παρουσίαση του 6ου Γυμνασίου Βόλου στην εκδήλωση έκαναν οι μαθητές:
Ζαμπέτογλου Ν. – Παπαδόπουλος Β. – Ρίζος Σ. – Σακαβάλα Γ. – Σολδάτος Α.
Οι Εκπαιδευτικοί του προγράμματος:
Λουμπάκη Σταυρούλα
Μακράκη Ζαφειρώ
Μωραΐτου Καλλιόπη
Σταθάκη Φωτεινή
Χατζηνικολάου Αικατερίνη
{source}
<iframe style=’width:600px;height:450px’ src=’http://online.pubhtml5.com/exya/wdye/’ seamless=’seamless’ scrolling=’no’ frameborder=’0′ allowtransparency=’true’ allowfullscreen=’true’ ></iframe>
{/source}
{source}
<iframe src=”https://onedrive.live.com/embed?cid=36BE72C99F12BD27&resid=36BE72C99F12BD27%216449&authkey=AB5wMWkqKvQ4pTc” width=”320″ height=”180″ frameborder=”0″ scrolling=”no” allowfullscreen></iframe>
{/source}
Average Rating