Διδακτική επίσκεψη 28.11.19

Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Τσαλαπάτα

" Τον κόσμο μπορείς να τον κοιτάξεις από το ύψος ενός ανθρώπου , αλλά και από εκείνο ενός σύννεφου. Στην πραγματικότητα μπορείς να μπεις από την κεντρική πόρτα ή να χωθείς - είναι πιο διασκεδαστικό - από ένα παραθυράκι "

Τζιάνι Ροντάρι

 

 

Κάνοντας μια ολιγόωρη διακοπή από την καθημερινή σχολική ρουτίνα, οι μαθητές του τμήματος Α2 και Α4 του σχολείου, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριές τους στα πλαίσια διδακτικής επίσκεψης την Πέμπτη 28-11-2019, επισκέφτηκαν το μουσείο πλινθοκεραμοποιΐας Τσαλαπάτα για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εφήβων Ιστορίες».

Στο παλιό εργοστάσιο Τσαλαπάτα που αποτελεί σπάνιο δείγμα διασωζόμενου βιομηχανικού συγκροτήματος και είναι πλέον χώρος πολιτισμού μάς υποδέχθηκε θερμά η κυρία Νατάσα Κουτσοπούλου, η οποία ανέλαβε την παρουσίαση και υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος.


 

 

 

 

 

 

 

 Η Γραμματική της φαντασίας του Ροντάρι και συγκεκριμένα το απόσπασμα: «Μια πέτρα που ρίχνεις στη λίμνη προκαλεί ομόκεντρους κύκλους, οι οποίοι συνεχώς μεγαλώνουν στην επιφάνειά της, εμπλέκοντας στην κίνησή τους, σε διαφορετικές αποστάσεις, με διαφορετικά αποτελέσματα, το νούφαρο και την καλαμιά, τη χάρτινη βαρκούλα και το φελλό του ψαρά. [?]Με το ίδιο τρόπο μια λέξη, που τη ρίχνεις τυχαία στο μυαλό, παράγει κύκλους στην επιφάνεια και στο βυθό, προκαλεί μια ατελείωτη σειρά αλυσιδωτών αντιδράσεων, εμπλέκοντας στην πτώση της ήχους και εικόνες, αναλογίες και αναμνήσεις, σημασίες και όνειρα, σε μια κίνηση που ενδιαφέρει την εμπειρία και τη μνήμη, τη φαντασία και το ασυνείδητο και που περιπλέκεται από το γεγονός ότι το ίδιο μυαλό δεν παρακολουθεί παθητικά την παρουσίαση, αλλά επεμβαίνει συνεχώς, για να αποδεχτεί και να απωθήσει, να συνδέσει και να λογοκρίνει, να δημιουργήσει και να καταστρέψει», καθώς και η αναφορά στα δομικά στοιχεία του παραμυθιού του Βλαντίμιρ Προπ αποτέλεσαν το θεωρητικό υπόβαθρο για να παρουσιάσουν οι μαθητές τα δικά τους κείμενα δημιουργικής γραφής.

Με εργαλεία τις ιδέες και τις τεχνικές του Ιταλού συγγραφέα Τζιάνι Ροντάρι λοιπόν, ζητήθηκε από τους μαθητές αφού χωριστούν σε ομάδες και εργαστούν μέσα στον φιλόξενο και ιδιαίτερο χώρο του εργοστασίου, να απελευθερώσουν την επινοητική τους ικανότητα και ταξιδεύοντας με τη φαντασία τους να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες, να ρίξουν τη δικιά τους «πέτρα».

Το μαύρο καπέλο

Το μαγικό ραβδί

Τα μαγικά παπούτσια

Το Αγαλματάκι

Το μαγικό βιβλίο

         Επιμέλεια άρθρου

ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ  Φιλόλογος

ΚΟΥΚΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ  Γερμανικής Φιλολογίας

ΜΩΡΑΪΤΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ  Φιλόλογος