ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΟΣΕ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΟΣΕ

Την Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018 μαθητές της Β τάξης του σχολείου ,με συνοδούς καθηγητές την κα Ευθ. Σαμαρά , την κα Φωτ. Σταθάκη και την κα Στ. Λουμπάκη , πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στον ΟΣΕ Βόλου.

 

 

Εκεί τους υποδέχτηκε ο κος Αποστολέρης , σταθμάρχης ΟΣΕ Βόλου , ο οποίος τους έδωσε σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία του σταθμού .Oλα ξεκίνησαν το 1882 , όταν ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο , γόνος αριστοκρατικής οικογένειας , προσκλήθηκε από τον Χαρ. Τρικούπη , πρωθυπουργό της Ελλάδας , και την εταιρία Σιδηρόδρομοι Θεσσαλίας να σχεδιάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας , η οποία είχε προσαρτηθεί το 1881 στο νέο ελληνικό κράτος και δε διέθετε αποτελεσματικά μέσα συγκοινωνίας. Αρχικά δημιουργήθηκε η γραμμή Βόλου – Λάρισας ( 61 χλμ ) , πλάτους γραμμών 1,435 , η οποία εγκαινιάστηκε στις 22 Απριλίου 1884 από τον βασιλιά Γεώργιο Α’ και στη συνέχεια δημιουργήθηκε το παράρτημα από Βελεστίνο προς Καλαμπάκα ( 142 χλμ) , πλάτους 1μ. , η οποία ολοκληρώθηκε στις 16 Ιουλίου 1886. Μετά την ολοκλήρωση των δύο κύριων γραμμών του ανατέθηκε να κατασκευάσει μία στενότερη σιδηροδρομική γραμμή πλάτους 0,60 μ . που θα ένωνε το Βόλο με το Πήλιο. Το έργο ξεκίνησε το 1894 και το 1897 παραδόθηκε μέχρι τα Λεχώνια , ενώ το 1903 το τρενάκι του Πηλίου , ο αποκαλούμενος Μουντζούρης ,έφτασε μέχρι τις Μηλιές του Πηλίου. Το 1971 όμως σταμάτησε τη λειτουργία του ,αλλά επαναχρησιμοποιήθηκε ως τουριστικό μέσο από το 1996

Επίσης τους ξενάγησε στους χώρους του σταθμού . Στο μηχανοστάσιο τους έδειξε τα μηχανήματα με τα οποία συντηρούνται και επισκευάζονται οι μηχανές των τρένων αλλά και οι σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ σε στεγασμένους χώρους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την πρώτη ατμομηχανή που χρησιμοποιήθηκε πανελλαδικά ,

αλλά και τα βαγόνια που χρησιμοποιούνταν σε παλαιότερες εποχές , ανάμεσα στις οποίες και αυτή του Βασιλιά Γεωργίου Α’. Στο σταθμαρχείο τους έδειξε χάρτη του αρχικού σχεδιασμού των γραμμών και χειρόγραφα σχέδια του εμπνευστή και δημιουργού του θεσσαλικού σιδηρόδρομου . Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τη λεπτομέρεια και την ακρίβεια των σχεδίων του ντε Κίρικο . Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια σύντομη διαδρομή

πάνω σε βαγόνια του συρμού Βόλου-Λάρισας , ενώ παράλληλα τους έδειχνε τους παράπλευρους χώρους του σταθμού , το καταφύγιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε στο Β Παγκόσμιο πόλεμο , τα πηγάδια από τα οποία αντλούσαν νερό για τις ατμομηχανές. Ολοκληρώνοντας τη διαδρομή ο κος Αποστολέρης τόνισε στα παιδιά τη σημασία του σιδηροδρόμου στο παρελθόν , καθώς δεκαπλασίασε την ταχύτητα του χρόνου μεταφοράς των προϊόντων , ενώ στο μέλλον θα μπορούσε να παίξει σημαντικότατο ρόλο στις μεταφορές ανθρώπων και ειδών .